Product Design
ANVÄNDARUPPLEVELSE
MOBILIX FÖRBÄTTRINGAR
MOBILIX
All Binary har gjort ytterligare ett omtag i Mobilix för administratörer framförallt i desktopvyn men som även gör skillnad för användare ute på fältet.

Kategori
Se fler inlägg för
Transport
Mobilix desktopvy
Då Mobilix använder en surfplatta med touch för att göra inventering ute på fällt så kan det förstås hända att man råka komma emot knappen ”skicka in” av misstag. Då har man inte kunnat ”ångra” tidigare, men nu kan genom att skicka in ett meddelande i appen, be en administratör att ”backa” ett steg i processen och ändra status på arbetsordern.

Administratörsvyn för Organisation har fler val och behörighet för att ändra status på en arbetsorder än vad Administrtörsvyn för en Entreprenör har.
Det kan ju också vara så att Agenten som är ute och gör tillsyn, kommer på något i efterhand som hen vill korrigera. Då kan man förstås skicka ett meddelande i Mobilixappen för vilken hållplats och för vilken åtgärd som man vill ta att administratören för entreprenören skall korrigera i Desktopvyn, eller administratören för Organisationen.
Vi har nu lagt in en funktion för att kunna ”ändra” status i vissa arbetsflöden, så nu kan Agenten istället efterfråga så att Administratör att ”öppna upp” en ännu ej godkänd arbetsorder.
Detta är en funktion som har efterfrågats hos våra användare.

Förbättrat UX/UI-gränssnitt för karta med lättare navigation i Desktopvyn
När du i kartvyn har zoomat in på en hållplats eller ett område och vill utforska närmare genom att klicka in för att se en hållplatsdetalj.
När du sedan återgår till kartan så kommer Mobilix ihåg var på kartan du befann dig, istället för att zooma ut helt.
Så nu kan du fortsätta att utforska närliggande hållplatser utifrån det område som du höll på med.
Vi lyssnar på våra användare!
”Det är verkligen kul att kunna visa att vi lyssna på våra användare när de kommer med förslag. Här är två konkreta exempel på förbättringar som kommit in.”
– Produktägare Mobilix

Fler buggfixar åtgärdade genom er feedback!
Vi har dessutom avsatt tid för att åtgärda fler buggar. Om du som användare upplever någon form av frustration gällande Mobilix-funktioner, är du välkommen att öppna ett supportärende. Detta ger oss möjlighet att utvärdera om det är en bugg som behöver fixas eller om det finns utrymme för förbättringar i framtiden.
Mobilix har verkligen lyft upp nivån för systemapplikationer genom de senaste buggfixarna och förbättringarna i UX/UI-gränssnittet. Med en stabil och pålitlig applikation, tillsammans med en modern och användarvänlig design, ett smidigt hållplatsverktyg som tar hand om ärendehantering, inventering, tillsyn och mycket mer!
Vill du veta mer om Mobilix
Hör av dig till någon av våra affärsutvecklare så lotsar vi dig rätt!